La visite dans la nuit - Reisverslag uit La Rochelle, Frankrijk van Naomi Spaan - WaarBenJij.nu La visite dans la nuit - Reisverslag uit La Rochelle, Frankrijk van Naomi Spaan - WaarBenJij.nu

La visite dans la nuit

Blijf op de hoogte en volg Naomi

17 April 2014 | Frankrijk, La Rochelle


‘&^@#*$&!≠…. bam, klengedeng. Oh laaa, laaa, fooooooormidaaaaable…’’ Puuunaise, wat is dat??? Doe is rustig... tis midden in de nacht en ik wil graag slapen... Het geluid verdwijnt een beetje en ik val weer in een lichte slaap. Ik weet niet hoe lang het duurt, maar ik word weer wakker door allerlei vreemde geluiden. En ja, ik hoor het goed... Het geluid komt niet meer van buiten, maar het is heel vlak bij me. Het geluid komt uit mijn kamer. Ik schrik wakker en hoor nu echt iemand ademen... Ik kijk om me heen en ik zie wat licht van een mobiel. Shit, er staat gewoon iemand IN mijn kamer! Wie is het? Een inbreker? Pim die me komt verrassen? Papa en mama om te vertellen dat er iets ergs aan de hand is? Oke, rustig... wat moet ik doen... Licht aan, opstaan en gaan kijken? Nee... dat durf ik niet. Nee he.... WAAROM OVERKOMT DIT MIJ ALTIJD. Oke, rustig...... misschien als ik laat weten dat er iemand in de kamer is, dat diegene wel weggaat? Ik kuch en maak wat geluid (wat niet echt moeilijk is met mijn kraakbed) en ik wacht af. Voor mijn gevoel duurde het een eeuwigheid en ik toen bedacht ik me geen moment: 'PUTAIN, (jullie weten vast de betekenis), C'EST QUI??? (wie is dat)... Ik wacht even en een lage stem antwoord: Oh, je crois que je suis dans la mauvaise chambre (ik denk dat ik in de verkeerde kamer ben). Zonder enige moeite vertrok de dronken jongen. Ik denk dat ik minstens anderhalf uur wakker heb gelegen. Wat zou er zijn gebeuren als ik niets had gezegd? Iewh, dan was hij misschien op mijn bed gaan zitten... Oh, is alles er nog? Paspoort; check, geld; check, pasjes; check, portemonnee; check... gelukkig.

Nou, wat bleek. Ik had mijn kamer, de avond voor deze gebeurtenis, opgeruimd en mijn vuilniszakken weggegooid en mijn kleed uitgeklopt. Uit voorzorg heb ik toen mijn sleutel in mijn zak gestopt voor als de deur achter me dicht zou vallen. Nou. Deur open, sleutel in mijn zak, kleed teruggelegd, oh ja... de afwas... en zo de sleutel in mijn broekzak vergeten. De deur zat dus niet op slot en vandaar dat deze leuke man zomaar binnen kon komen. En ja.... dit kan inderdaad alleen mij overkomen, maar hoe toevallig is het dat die man, net op die ene avond dat ik mijn deur niet op slot had, zo ineens binnen staat....
Goed, weer een belevenis rijker en weer even gewaarschuwd :)

Ik ben druk bezig voor school. Ik moet een dossier maken met allerlei opdrachten over La Rochelle en dat is veel, maar wel erg leuk. Het is leuk om door die opdrachten steeds meer te weten over La Rochelle. Verder ben ik bezig met vocabulaire..... en worden de lessen FLE (de bijspijkeringslessen Frans met buitenlandse studenten) steeds leuker. Helemaal top dus.
Laatst was er een presentatie op de universiteit met onze klas van FLE. Daarna bleek er nog een voorstelling te zijn van een aantal kinderen. We hadden eigenlijk geen zin en Caio, Emma (twee klasgenoten) en ik wilden eigenlijk weggaan. Uiteindelijk zijn we gegaan en wat een geluk. Wie zaten daar op het podium? De klas waar ik mijn 2 weken stage ben geweest en les heb gegeven. Super leuk!!! Iedereen kwam na de voorstelling naar me toe. Ik kreeg allerlei kusjes, knuffels, complimenten (Naomi, je praat echt al veel beter Frans dan de periode bij ons), en iedereen dacht dat ik speciaal was gekomen om bij hun te kijken.

Het is hier super lekker weer. Vorige week heb ik in de pauzem tussen de lessen door geluncht met klasgenoten. We hebben 't kleine bootje genomen (de passeur) om over te steken naar het centrum en daar wat gegeten. Echt heel gezellig en zo genieten. De zon is heerlijk. Ik loop op mijn slippers en heb al weken geen vest of jas aan. Verder ben ik aan de finish met Evy! Ik kan 5 kilometer hardlopen! Als het dan zulk mooi weer is dan is het natuurlijk extra leuk.

Vrijdag heb ik vakantie en hoop ik een eind op weg te zijn met al het huiswerk wat ik (mezelf opgegeven) heb. Ik hoop dat het een beetje zulk weer blijft, want er staan hele leuke dingen op het programma. Zondag wordt ik opgehaald door Willem&Hennita, de ouders van Pim, en blijf ik tot en met woensdag in Anlhiac. Woensdag zetten zij me weer op het station in Limoges en kan ik zelf met de trein terug. Dan ben ik woensdag terug, en dan komen papa en mama die zaterdag erop. Zij blijven tot en met woensdag, dus dan kan ik heel La Rochelle laten zien. En dan komt vrijdag, als het goed is, Marloes, tot en met maandag.... super he?

Na de twee weken vakantie ga ik stage lopen op een middelbare school hier in La Rochelle. Een week observatie en een week praktijk. Ben nu al zenuwachtig!!! Maar -alweer- een ontzettend bijzondere ervaring, denk ik.
Na deze 2 stage weken volgen er nog 3 weken examens, huiswerk, oefenen voor het Delfexamen...
En dan is het bijna voorbij....... Dus SAVOURER (GENIETEN)...!

Bisous,
Naomi

  • 17 April 2014 - 09:20

    Janneke Spaan:

    Hoi Naomi,

    Weer eens een reactie van ons! wat maak je toch veel mee in La France!
    Inderdaad een ervaring om nooit te vergeten.
    En wat leuk dat aan het einde van je stage je zoveel bezoek hebt uit nederland!
    Morgen is oma Spaan jarig en dan zal ik het ook wel van je ouders horen. Ze zullen vast trots op je zijn!

    lieve Naomi, nog een hele fijne tijd en succes met studeren en met je examen.

    Bisous, Janneke

  • 17 April 2014 - 14:53

    Mireille:

    Hé Naomi,

    Je weet de spanning wel op te bouwen zeg met je verhaal over die onverwachte gast in je kamer....gelukkig is het goed afgelopen.
    Wat knap dat je 5 km kunt rennen en dat je op een plaats bent waar je dan heerlijk in de zon kunt gaan lopen....heerlijk toch!

    Geniet van de komende tijd en tot in juni,

    groetjes,

    Mireille


  • 17 April 2014 - 15:54

    Mascha:

    Hahah wat een actie weer. Leuk positief stukje. En wat gaat de tijd snel!! Geniet er nog ff van meid.

    Liefs

  • 17 April 2014 - 20:26

    Fleur:

    Joehoe naomi!
    Haha echt weer een naomi verhaal. Maar wat is dat schrikken zeg.
    Al met al een wijze les, maar wel erg toevallig dat het dan net moet gebeuren.
    Wat grappig dat je die kinderen weer tegen kwam! Leuk dat je zo verwelkomt bent door ze.
    Doe Hennita en willen de groeten! Fijne paasdagen!
    En heeel veel succes met stage lopen en de laatste toetsen.
    Liefs ,
    Fleur

  • 20 April 2014 - 21:30

    Papa:

    Hoi meissie!
    Wat een spannend verhaal is dit toch weer.Gelukkig loopt het allemaal goed af. Wat ontzettend knap dat je de 5 km. loopt. Ik heb dat nog nooit gedaan / gekund. Nou binnenkort komen we naar je toe. Wat leuk om
    'om het hoekje' bij jou te kijken. We tellen de dagen af. Nog een klein weekje.
    Liefs papa

  • 24 April 2014 - 10:34

    Marjolein:

    Naomi, Naomi toch.
    Zelfs de thriller elementen ontbreken niet aan je verhaal. Ik schrok er toch wel even van, maar gelukkig is het goed afgelopen. Al kan ik me levendig voorstellen dat je daarna de slaap niet direct meer kon vatten. gelukkig heb je de nodige afleiding met al je werkzaamheden voor school en alle nieuwe indrukken die je daar op doet. En, wat ik begreep, hebben de paasdagen een onverwachtse wending gekregen. Ik kijk al uit naar het vervolg van je verslag waarin mogelijk de nodige romantiek naar voren zal komen. (misschien hand in hand flaneren langs de Seine?)
    lieve groet
    marjolein

  • 24 April 2014 - 10:43

    Marjolein:

    nog even een ps.
    want ik was vergeten te melden dat je bij thuiskomst een lekkere cappuccino kunt maken. dus je wens is uitgekomen. Oma was trouwens blij verrast van je telefoontje.
    marjolein

  • 27 April 2014 - 10:37

    Thea:

    Gaaf om te lezen waar je allemaal mee bezig bent!
    Lijkt me een geweldige ervaring en zo knap dat je zo'n avontuur durft aan te gaan.
    Ennuh op naar de 10

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 661
Totaal aantal bezoekers 23062

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 17 Mei 2015

Nepal

18 Januari 2014 - 18 Juni 2014

5 maanden studeren in Frankrijk

Landen bezocht: