Prête à partir - Reisverslag uit Niort, Frankrijk van Naomi Spaan - WaarBenJij.nu Prête à partir - Reisverslag uit Niort, Frankrijk van Naomi Spaan - WaarBenJij.nu

Prête à partir

Blijf op de hoogte en volg Naomi

02 Juni 2014 | Frankrijk, Niort

"Elke beslissing heeft gevolgen. Soms overzie je niet helemaal wat de consequenties zijn, maar dat mag. Het heet misschien wel avontuur. Je hebt een doel voor ogen en daar ga je helemaal voor" (uit de eerste kaart voor vertrek van Folkert en Ina).

Vanaf 18 januari tot morgen, precies 4,5e maand in 'mijn' stad La Rochelle. Het hele avontuur voelde als fietsen zonder handen. Na een langzame opstart waar alles heel lang leek te duren, de techniek langzamerhand onder de knie krijgen en opeens heel snel de finish in zicht zien komen. Ondertussen genieten van alle mooie dingen die je voorbij gaat, je souvenirs in je rugzak doen en af en toe een flinke stortbui over je heen krijgen. Alhoewel, voor mij was het over het algemeen heel zonnig.

En nu, wow, na 20 weken, is de eindstreep van mijn grote avontuur in zicht. Morgenochtend vertrekken Pim en ik richting Nederland.
Ik weet niet hoe ik het kan omschrijven... J'ai vécu des moments inoubliables ici..., ge-wel-dig..., foooormidaaableee..., it was like__amazing...,

Ik heb van alles genoten hier, maar bijzonderder nog vond ik om te weten hoeveel mensen er thuis op je staan te wachten, je een lief berichtje doen, je elke week bellen, je ontzettend vaak even een berichtje sturen met een korte vraag hoe je dag is geweest of wat er voor morgen op de planning staat,
en.......... jullie! Die elke keer weer waarbenjij.nu opstartte om mijn verhalen te lezen. Merci beaucoup.
en.......... papa en mama. Jullie komst, telefoontjes, skypegesprekken, appjes, post met leuke verrassingen en kaartjes. Geen een stukje van de kaart was onbeschreven, super bedankt!

En Pim, natuurlijk jij ook. Bedankt voor de ruimte die je me hebt gegeven om hier heen te gaan. Het was echt niet altijd makkelijk om zo ver van elkaar vandaan te zijn, maar uiteindelijk is het ons gelukt en ik daar ben ik ontzettend trots op! Voor ons gaat net volgende avontuur beginnen, in juni, ehhh morgen....! samenwonen in Zutphen. Ik zie er nu al naar uit.

Voor alle 'echte' verhalen, foto's, een kopje thee, een goed frans glas wijn, vind ik het ECHT heel leuk als je een keer langskomt. Ik ben ook heel erg benieuwd wat er bij jullie de afgelopen 5 maanden is gebeurd.

La Rochelle, it's my turn to leave. Ik had echt geen idee dat jij als stad dé een plek voor mij zou zijn waar ik de tijd mijn leven zou gaan hebben. Au revoir, it's been a good one!

A très bientôt, ik zie jullie heel snel weer!
Bisous, Naomi





  • 02 Juni 2014 - 23:30

    Loes:

    Kippenvel! Ben mega trots op je! Vind het fijn dat je weer terug komt! Goeie reis terug en tot snel! Liefs!

  • 03 Juni 2014 - 00:27

    Papa:

    Lieve Naomi, wat een mooi slot van het verhaal dat je hebt geschreven tijdens je verblijf in La Rochelle. Elke keer kwam er weer een hoofdstuk bij. Je nam ons mee in je avontuur. Het verhaal is af. Je zet er nu een punt achter. Maar de herinnering zal altijd blijven. Je mag nu aan een nieuw hoofdstuk beginnen. Maar eerst even op adem komen. Je bent nu met Pim op reis terug naar huis. We kijken naar je uit!

  • 03 Juni 2014 - 21:09

    Folkert En Ina:

    Lieve Noami,

    Blijf het leven als een avontuur zien, dat maakt het interessant en spannend. Wij hebben genoten van je verhalen, je lef en doorzettingsvermogen. Dank je wel voor dit inkijkje in het leven van jou. Goede reis en een welkom thuis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1489
Totaal aantal bezoekers 23056

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 17 Mei 2015

Nepal

18 Januari 2014 - 18 Juni 2014

5 maanden studeren in Frankrijk

Landen bezocht: