Ready? Go! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Naomi Spaan - WaarBenJij.nu Ready? Go! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Naomi Spaan - WaarBenJij.nu

Ready? Go!

Blijf op de hoogte en volg Naomi

29 Januari 2015 | Nepal, Pokhara

Vorig jaar zat ik rond deze tijd in (het voor mijn gevoel) verre La Rochelle. Dit jaar zet ik de stap om een nog spectaculairdere droom te verwerkelijken. Ik vertrek aanstaande dinsdag 03-02-'15 voor 3,5e maand naar Nepal!
3,5e maand.... Dat betekent dat ik 17 mei weer terug kom met hopelijk een rugzak vol bagage!

Ik ga er aan de slag als vrijwilliger in een geïsoleerd bergdorpje op een kilometer of 30 van Pokhara. In dit dorpje, Serachour, is een kleine school en op deze school ga ik Engelse les geven aan kinderen. Daarnaast zal ik een aantal materialen ontwikkelen waarvan ik hoop dat ze nog een lange tijd kunnen worden ingezet op deze school.

Ik verblijf bij de lokale bevolking. Ik slaap bij een Nepalees gezin waar de omstandigheden erg primitief zullen zijn, zodat ik de echte Nepalese cultuur leer kennen. De school waar ik aan het werk ga is op 5 minuten loop afstand van het gezin.
In het weekend zal ik hoogst waarschijnlijk terug gaan naar Pokhara waar de rest van de organisatie ook terug zal komen om even bij te komen van de primitieve omstandigheden. Ik zal proberen om in het weekend een verslag te uploaden. Internet zal namelijk lang niet altijd aanwezig zijn.

Ik vind het heel spannend. Waar kom ik terecht? Wat ga ik hele dagen doen? Hoe zullen de omstandigheden zijn? ................ On verra!

Tot het volgende verslag! Dan vanuit Kathmandu, Pokhara, Serachour of...?



Namaste!
Naomi

  • 29 Januari 2015 - 17:35

    Kees-Jan:

    Ik wens je nu alvast een hele fijne en mooie reis. Veel plezier met de andere studenten en natuurlijk veel plezier! Ik hoop je begin maart even te zien! Zoek maar vast wat typisch Nepalees eten voor me op! ;-)
    Groetjes,
    Kees-Jan

  • 29 Januari 2015 - 18:24

    Mirjam Hoeijmakers:

    Spannend zeg!
    Heel veel plezier gewenst!

  • 29 Januari 2015 - 19:45

    Marloes:

    Topper, ik mis je nu al!!! Wordt wederom een onvergetelijke ervaring. Ontzettend veel plezier en ik hoop op deze site veel van je te lezen.
    Liefs, Marloes

  • 30 Januari 2015 - 15:32

    Jos Brink:

    Heel spannend! Ik ben benieuwd hoe het zal gaan. Het lijk me niet eenvoudig om in een land waarvan je de taal niet kent toch te gaan werken. Heel dapper! En in juni hoor ik graag hoe het Nepalees met een Nederlands accentje klinkt!

  • 30 Januari 2015 - 16:29

    Papa:

    Hoi Naomi,
    Ja, ja, het komt nu wel heel erg dichtbij. Voordat je het weet zit je in het vliegtuig naar Kathmandu.
    Nog even de laatste paar zaakjes regelen en een afscheidsborrel met vrienden en familie, maar dan...........
    READY? GO! Ik mis je nu al
    Papa

  • 30 Januari 2015 - 17:50

    Wineke Spaan:

    lieve naom,
    Wat een geweldig maar spannend avontuur ligt er voor je.
    Hou ons op de hoogte van deze prachtige reis.
    Ik zal je enorm missen.
    Kus mama

  • 30 Januari 2015 - 19:59

    Wineke Spaan:

    Lieve naom,
    Wat zul jij de komende maanden veel mee gaan maken. Ik ben zo benieuwd. Hou ons op de hoogte van dit spannende en geweldige avontuur.

  • 03 Februari 2015 - 14:53

    Lauri:

    Hey Naoom!

    Fijne reis!
    Zet hem op daar.
    We gaan je missen, à bientôt!

    X Lauri

    PS. Hier zie ik een landkaart in het studielandschap en er staat ook een verhaaltje van jou bij.
    "Nu of nooit?" NU!

  • 04 Februari 2015 - 13:23

    Evert Van Der Spoel:

    Heel veel plezier Naomi!
    Ik hoop dat je veel voor de mensen daar kan betekenen!
    Fijne reis, we gaan je allemaal missen.
    Ik hoop dat we nog veel van je zullen horen!
    Groetjes Evert

  • 04 Februari 2015 - 13:29

    Jan Van Der Spoel:

    Hoi Naomi,

    Heb je het leuk daar?
    Ik denk dat je nog wel even moet wennen, maar je zult vast veel kinderen blij maken!!! :)
    Wij alle vijf zullen aan je denken.

    Groetjes Jan

    PS: We houden de website goed in de gaten!!!

  • 08 Februari 2015 - 14:15

    Riekie Peters:

    Lieve Naomi,
    In gedachten reizen wij met jou mee en wensen jou uit de grond van ons hart een waardevolle reis!Via jouw moeder heb ik al een paar keer gesproken en die vertelde dat het goed met je gaat!. Veel succes voor de komende week en de groeten ook voor Thijn! Hier gaat alles gewoon zijn gang!

    Lieve groetjes van WIM EN RIEKIE.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 523
Totaal aantal bezoekers 23054

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 17 Mei 2015

Nepal

18 Januari 2014 - 18 Juni 2014

5 maanden studeren in Frankrijk

Landen bezocht: