Je continue - Reisverslag uit La Rochelle, Frankrijk van Naomi Spaan - WaarBenJij.nu Je continue - Reisverslag uit La Rochelle, Frankrijk van Naomi Spaan - WaarBenJij.nu

Je continue

Blijf op de hoogte en volg Naomi

23 Januari 2014 | Frankrijk, La Rochelle

Hooooooi!

Ja hoor, daar zit ik dan weer op waarbenjij.nu, nu in mijn kamer i.p.v in de Mac, want.... i heb wifi :) :) Ik kan mijn 'mega-internet-verslaving' niet meer verbergen en moet nu gewoon zeggen dat ik niet meer zonder kan. En tja... eerlijk is eerlijk, het is wel heel leuk om Wie is de mol te kunnen terugkijken...

Enfin, weer een tijdje geleden dat ik wat heb laten horen.
Wat heb ik de laatste dagen gedaan? Vooral dingen geregeld. Ik heb mijn inschrijving voltooid, dus ik heb een studentenpasje en vooral veel papieren, heel veel papieren. Hoevaak ik m'n geboortedatum wel niet heb ingevuld de afgelopen tijd op tientallen verschillende papieren... niet bij te houden!
Verder heb ik een rekening bij de BNP Paribas geopend, ik heb leuke dingen gekocht voor mijn kamer (foto's zal ik uploaden) en nog veel meer dingen die ik op dit moment vergeet.

Verder was het tot voor gisteren geheel onduidelijk wat ik ga doen de komende weken. Dus ik ben opzoek gegaan naar de man die responsable was voor mijn lessen en ik heb hem gevonden. Ik had meteen een goed gevoel, want deze meneer had meteen het beste met me voor. Voor de aankomende periode ben ik van plan om de volgende dingen te volgen

- ik krijg cours de FLE (lessen frans voor buitenlandse studenten)
- ik ga lessen volgen (op de lerarenopleiding wiskunde, geschiedenis en aardrijkskunde) zoals pedagogiek, informatica voor de klas en diversiteit in het onderwijs).
- ennn.... het allermooiste, STAGE! 2 weken op een basisschool en 3 weken op de middelbare school.
Het mooiste van dit alles is dat alle dingen aansluiten bij mijn opleiding in Nederland. Een speciaal voor mij in elkaar gezet programma (met dank aan madame Bourgy).

Het enige nadeel is dat ik volgende week een hele week vakantie heb. Dat klinkt raar want je zou denken dat het leuk is, zo'n vakantie. Het enige is dat alle anderen van mijn opleiding gewoon colleges moeten volgen en ik nog niemand van mijn opleiding ken. Een week alleen dus... on verra!

Ik heb al een aantal mensen leren kennen, allemaal verschillende nationaliteiten. Heel leuk om zo met iedereen vanuit de hele wereld hier in zo'n klein stadje als la Rochelle bij elkaar te komen, allemaal met hetzelfde doel. Frans leren. Als ik met sommigen praat denk ik; er mag nog wel wat gebeuren Naomi, anderen zeggen weer dat ik veel beter frans praat als dat zij kunnen (vooral de Engelstalige haal je eruit; " tuu parlér trée bjeen francée").

Oh ja, dat zou ik bijna vergeten, weet je wat ik misschien wel het leukste vind aan Frankrijk? Elke ochtend, "Bonjour" en 2 kussen, zooo leuk en zooo Frans! Aaaahh en als ik nu uit het raam kijk zie ik gewoon palmbomen! Oh ennnn als ik 3 minuten loop, ben ik bij de zee! Ennnn ik praat de hele dag Frans! En......

Genieten hier!

Bisous Naomi


Ps. Het lijkt allemaal makkelijk maar ik heb natuurlijk ook vaak een dipje want uiteindelijk is het nog 5 maanden allemaal. Dan trek ik de brievenbus open en zie ik kaartjes liggen.... ontzettend leuk!
Voor de gene die geen adres weten,
Naomi Spaan
Residence ville en bois
Studio B05
Avenue des Ameriques
17000 la Rochelle
La France

xxxxxxx






  • 23 Januari 2014 - 22:08

    Carmen:

    Wat leuk om je zo te volgen Naomi! Ik ga je binnenkort een kaartje sturen,liefs Carmen

  • 23 Januari 2014 - 22:20

    Rik En Fleur:

    Leukk naomi! Wij hebben ons aangemeld, dus zo blijven wij goed op de hoogte.
    We zijn erg benieuwd hoe je kamer er na je inkopen eruit ziet ;)
    De eerste foto's van je kamer zien er goed uit!
    Maar inderdaad een week vakantie is dan minder prettig, maar wij weten zeker dat jij je wel gaat redden. Uit ervaring weten we dat La Rochelle ook leuke winkelstraten heeft ;)
    Tot op de whatsapp! Liefs Rik en Fleur

  • 24 Januari 2014 - 12:41

    Folkert En Ina:

    Het enige positieve van een week vakantie is, dat het kan zijn dat je je woning als 'thuis' gaat ervaren. Je hebt tijd om te 'aarden' op deze plek en de omgeving beter te leren kennen. Dat scheelt weer als je het straks echt druk gaat krijgen.
    Mooi hoe je bezig bent om je draai te vinden en alles voor elkaar te krijgen. Dat kan je maar mooi allemaal!

  • 24 Januari 2014 - 21:41

    Wineke:

    Lieve meid. Ik ben trots op je. Ga zo door, je eerste week heb je al veel bereikt.
    En alleen maar Frans praten moet toch geweldig zijn. dikke kus mama

  • 26 Januari 2014 - 18:01

    Koos:

    Zo de eerste week zit er alweer op.
    En je hebt in ieder gaval al heel wat frans gepraat.
    Dat is uiteindelijk waarvoor je op pad ging.
    Knap hoor
    Succes komende week.
    Mocht je tijd over hebben....
    Je cherche toujours des clients
    Aussi en France

  • 29 Januari 2014 - 10:02

    Hennita:

    Hoi Naomi,

    Ik heb ook eindelijk even tijd gevonden om je verslagen te lezen. Ik weet dat je altijd erg veel te vertellen hebt. Wat heb je een mooie kamer!
    Veel plezier de komende dagen met Pim in Parijs, geniet er samen van!

    Groetjes,
    Hennita

  • 05 Juni 2014 - 15:55

    Ome Wim En Tante Riekie:

    Lieve Naomi,
    Wat leuk om het laatste stuk van je reisverslag te lezen,met een goede afloop.Wij spreken nog een keer af om het verhaal persoonlijk te horen.In Steenderen hadden ze de boel mooi versierd,ik kwam er toevallig vanmiddag langs.Hier is alles o.k!

    Lieve groetjes van Wim en Riekie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 710
Totaal aantal bezoekers 23099

Voorgaande reizen:

29 Januari 2015 - 17 Mei 2015

Nepal

18 Januari 2014 - 18 Juni 2014

5 maanden studeren in Frankrijk

Landen bezocht: